AR – Fugle i mit hoved

Augmented Reality

Augmented Reality

Fugle i mit hoved

LIV TIL TEKSTEN med Augmented Reality

I denne opgave skal du arbejde med at sætte din egen illustration til en tekst og så kombinere de to  med programmet Aurasma (Argumented Reality)

 

  1. Tegn en figur som du forbinder med teksten, klip den ud og læg den på teksten.
  2. Start Aurasma programmet på din telefon eller tablet, eller hent det på AppStore/Google Play først.
  3. Brug Aurasma programmet til at koble det foto du har taget sammen med et andet foto som programmet kan genkende. Se evt. videoen øverst!
  4. Skan teksten til Fugle i mit hoved og se teksten komme til live med dit billede.

 

Alternativ:

Første del som opgave 1.

2. del: Skriv en fortsættelse af teksten ud fra en af disse ideer:

  • Den ene fugl bliver meget stille – og manden begynder at få ondt i hovedet
  • Fuglene kommer op at skændes
  • Manden fortæller sin historie til en ven, som tror, at han er skør – og …

Når du har skrevet din fortsættelse, laver du en illustration til den, og forbinder den på samme måde som i opgave 1.

Nu kan I hænge jeres figurer op i klassen eller andet sted på skolen og gå rundt og finde nye slutninger. I kan også læse selve teksten for en anden klasse og lade dem gå på opdagelse efter nye slutninger.

 

Flere opgaver:

INSTRUKTIONSFILM

Gruppeopgave:

Gå sammen tre eller fire, og lav en lille film med jeres forløb. Filmen skal bruges som instruktion til andre elever på mellemtrinnet. Læg filmen op på Skoletube med titlen; Fugle i mit hoved.

 

NYE IDEER

Tal i klassen om andre ideer til at bruge AR sammen med billeder og tekst.

Prøv at bruge AR på en buskøreplan, hvor I lægger billeder ind af de forskellige bygninger bussen kører forbi. F.eks. hvordan ser der ud ved endestationen?

Checkliste

  • Smartphone eller tablet med kamera.
  • Papir, blyant og saks.
  • Aurasma app.